Padomi veiksmīgai sadarbībai digitālajā vidē

Jaunumi
08 Mar 2018

Ar digitālo rīku palīdzību būvniecības uzņēmumu pārstāvji savā starpā var dalīties ar svarīgiem datiem par projekta izstrādi, līdz ar to katrs no projekta dalībniekiem var atrast sev nepieciešamo informāciju jebkurā laikā, vietā un ierīcē. Lai gan šādai digitālajai sadarbībai ir daudz priekšrocību, tomēr to nepareizi izmantojot vai izpildot var rasties problēmas, kuras var būtiski ietekmēt gan projekta izstrādi, gan arī tā kvalitāti.

Bluebeam Revu tehniskais vadītājs Dons Džeikobs atzīst, ka vairāk kā 1,1 miljons būvniecības nozares pārstāvju ikdienā izmanto digitālos rīkus visās projektu izstrādes fāzēs, tomēr daudzi uzņēmumi vēl joprojām saskaras ar grūtībām, lai veidotu efektīvu un veiksmīgu digitālo sadarbību. Šī iemesla dēļ viņš ir izveidojis 5 noderīgus padomus, lai veidotu efektīvu un veiksmīgu digitālo sadarbību.

1.Darbojoties vienotā un noteiktā platformā

Pirmais padoms ir veikt visas ar projektu saistītas darbības vienotā platformā, lai mazinātu risku zaudēt svarīgu informāciju un projekta failus. Tas var būt gan uzņēmuma tīkla disks, gan dažādas interneta vietnes, gan datorprogrammas. Ļoti veiksmīgs risinājums būtu programmatūra Bluebeam Revu, kurā pieejams tiešsaistes disks, kas ļauj glabāt un kopīgot dažāda tipa failus, sākot ar rasējumiem oriģinālajā formātā, word un excel dokumentiem līdz pat dažādiem kalendārjiem vai izmaksu grafikiem.

2.Sniedz piekļuves iespējas svarīgai informācijai visiem projektā iesaistītajiem pārstāvjiem.

Skan ļoti vienkārši, tomēr ja projekta dalībnieki strādā attālināti viens no otra, ir nepieciešams nodrošināt pieeju visai nepieciešamajai informācijai jebkurā laikā un vietā, lai tiktu ietaupīti gan laika, gan naudas resursi.

 3. Protokolē un kontrolē visas darbības

Lai projekts tiktu izstrādāts veiksmīgi un precīzi, ir nepieciešams ieviest katras ar projekta izstrādi veicamās darbības kontroli un censties pieturēties noteiktas darbības izpildei un  termiņiem. Tomēr lai notiktu pēc iespējas veiksmīgāka sadarbība digitālajā vidē, jebkuram būvniecības uzņēmumam ir nepieciešams izstrādāt noteikumus failu nosaukumu veidošanai, to augšuplādēšanai noteiktās vietnēs vai piekļuvju veidošanai noteiktiem failiem. Šāda veiksmīga darbību protokolēšana ir pieejama arī programmatūrā Bluebeam Revu, kurā darbinieki var glabāt projekta dokumentus, veikt piezīmes, labot kļūdas un dalīties ar citiem projekta pārstāvjiem.

4.Izmanto programmatūru, kurā var strādāt visi darbinieki

Tad kad Jūsu būvniecības uzņēmums ir izveidojis noteiktu platformu, kurā glabājas visi ar projektu saistītie faili, ir nepieicešams ieviest programmatūru, kurā jebkurš darbinieks varēs nolasīt informāciju, neatkarīgi no tā kādu datorprogrammu ir izmantojis otrs. Dons Džeikobs izceļ PDF plašās iespējas, jo šajā formātā var saglabāt gan 2D gan 3D rasējumus, kā arī MS Word vai Excel dokumentus.

5.Veidojiet ciešu komunikāciju starp visiem projekta dalībniekiem

Strādājot digitālajā vidē komunikācija starp projekta pārstāvjiem ir vēl nozīmīgāka, īpaši, ja katrs no dalībniekiem strādā attālināti. Projekta vadības komanda to var darīt dažādos veidos, veidojot tikšanās, zvanus vai video konfrences, tomēr Dons Džeikobs izceļ Bluebeam Studio plašās iespējas, jo tajā iespējams veidot sapulces, piemēram lai apspriestu projektā izdarītos darbus un tā fāzes, veikt labojumus sapulces laikā, kā arī protokolēt visu informāciju par sapulci.